Fitness Trainer

Dit zijn wij

In 2004 is in Maastricht de pilot-operatie gestart, de hoeksteen van het succesvolle franchiseconcept. Na het succesvol afronden van de pilot heeft directeur Dipl.-Kfm. Alfred Enzensberger met franchising en richtte in 2007 Sportclub OMC op.

De premium fitnessdiscounter, met het hoofdkantoor in Landsberg am Lech, is nu een van de toonaangevende fitnessketens in Europa. De groep exploiteert momenteel meer dan 470 studio’s in heel Europa. Het aantal leden is de afgelopen jaren gestaag gegroeid, waardoor de keten inmiddels zo’n 900.000 leden telt. smartfit is ook de fitnessketen met de meeste vestigingen in Duitsland. Begin 2011 opende Sportclub OMC de eerste club in Nederland.

In de jaren die volgden, breidde Sportclub OMC uit naar Oostenrijk en Zwitserland. In 2021 werd het startsein gegeven voor de uitbreiding naar Oost-Europa met de opening van de eerste studio in Slovenië. Verdere Sportclub OMCstudio’s in Slovenië, Tsjechië en Italië zijn in voorbereiding.

Smartfit ontving in 2014 de Marketing Award van de Duitse Franchisevereniging. Tal van andere onderscheidingen van gerenommeerde zakenbladen volgden. In mei 2015 werd dit gevolgd door het winnen van de DFV award “Franchise Systeem van het Jaar” van de Nederlandse Franchise Vereniging.

Fitness Gallery Slide